رژلب و انواع آن

رژلب, انواع رژلب

رژلب و انواع آن

رژلب یکی از عوامل مهم زیبایی آرایش چهره شما است که وظیفه رنگ و رو دادن به چهره شما را به عهده دارد. ولی بیشتر اوقات ماندگاری اندکی دارد و بسیار زود از روی لب محو می شود. هنگامی هم که رژلب از روی لب تان محو شود، زیبایی آرایش تان تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین شما باید از روش های خریدیک رژلب باکیفیت آگاهی داشته باشید. در این مقاله از سایت زیباکالا به بررسی انواع مرسوم آن می پردازیم.

تاریخچه رژلب

رژلب به تازگی وارد زندگی روزمره نشده است و قدمت آن به حدود پنج هزار سال پیش برمی گردد. محققان معتقدند که زنان بین النهرین در گذشته جزء اولین افرادی بودند که از رژ لب استفاده می کردند. همانطور که از شواهد پیداست، رژلب از جواهرات نیمه گران بها و خرد شده ساخته و در زیبایی هر چه بیشتر لب ها استفاده می شد.

مصریان باستان، از قارچی به نام فوکوس الگین برای گردآوری رنگ قرمزی رژلب استفاده میکردند و مقداری ید و برم به آن اضافه می کردند. در قرون وسطی، مصرف رژلب از طرف کلیسا ممنوع اعلام شد. اما بار دیگر در قرن شانزدهم میلادی، مصرف آن رواج یافت. در دوران ملکه الیزابت، لب های قرمز و صورت کاملا سفید به یک ترند تبدیل شد. در آن زمان برای تهیه رژلب از ترکیب موم و گیاهان استفاده می شد و مصرف آن به بانوانی از طبقه اجتماعی بالا و بازیگران اختصاص داشت.

رژلب, انواع رژلب

اولین شرکت تولید کننده رژلب

در سال 1884 میلادی، اولین رژلب تجاری توسط عطرسازان فرانسوی در پاریس ساخته شد. این محصولات در ورق های ابریشمی پیچیده شده بودند و در تهیه آن ها از چربی گوزن، موم و روغن کرچک استفاده می شد. در پایان قرن نوزدهم میلادی، شرکت آرایشی فرانسوی به نام گرلن، شروع به تولید انبوه رژلب کرد. در اواسط قرن بیستم، رژلب در رنگ های مختلفی روانه بازار شد. پس از پایان جنگ جهانی، تولید رژلب در میان سایر لوازم آرایشی، با سرعت بیشتری در حال گسترش بود.

آشنایی با رژ لب ها

رژ لب یا ماتیک یکی از ابزارهای آرایشی می باشد که شامل قهوه، ماده رنگی، نرم کننده پوست، موم و روغن است و برای رنگ کردن لب ها بطور روزمره در میان بانوان و دختران جوان مورد استفاده قرار می گرد. یکی از عناصر سازنده رژلب ها سرب است که از مواد مضری است. این مواد بر روی سیستم های هرمونی بدن و همچنین دستگاه عصبی بدن تاثیر می گذارند.

آشنایی با انواع رژلب

رژلب جامد

این نوع رژلب از موم، روغن‌های مختلف و رنگ ساخته شده است و به حالت مدادی در استوانه‌ای چرخشی قرار گرفته است که برای هر بار استفاده می‌توانید آن را بیرون بیاورید و بعد از استفاده دوباره آن را بچرخانید و در استوانه را ببندید. این نوع رژلب حاوی فرمول‌های متفاوتی از براق تا مات است و تعداد رنگ‌های آن هم هیچ محدودیتی ندارد. موم استفاده شده در آن موجب حفظ رطوبت طبیعی لب و جلوگیری از خشکی لب می شود.

رژلب جامد, رژ جامد

رژلب مایع

این نوع از رژلب ها جدیدترین فرمول رژلب را دارند. این نوع رژلب‌ها ماندگاری و میزان پوششی مختلفی دارند. همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است این رژلب‌ها مایع می باشند اما مدتی که می گذرد به همان شکلی که هستند روی لب خشک می‌شوند و به آسانی پاک نخواهند شد و یک حالت مخملی بر روی لب‌های شما ایجاد می کنند. رژ لب مایع مرطوب کننده بسیار خوبی است و برای افرادی که لب های خشکی دارند، بسیار مناسب می باشد.

رژلب مایع, رژ مایع

رژلب مدادی

رژلب های مدادی معمولا چرب نیستند و ماندگاری بالایی دارند. این نوع رژ لب ها یا پیچی هستند یا باید با مداد تراش های مخصوصی تراشیده شوند که قابل استفاده مجدد باشند.

رژ لب, رژلب مدادی, رژلب تاپ فیس

برق لب

برق لب یکی از انواع رژلب های مایع است که فاقد رنگ است و تنها باعث براق شدن لب ها می شود و زیبایی ویژه ای به آن ها می دهد و معمولا برای درخشش رژلب جامد بر روی آن زده می شود.

برق لب, شاین لب, رژلب براق

رژلب مناسب پوست روشن و تیره

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست صورت خود توجه نمایید. بانوانی که پوست تیره ای دارند، بهتر است از رژهای قرمز تیره، بنفش و گوجه ای براق استفاده کنند و بانوانی که پوست روشنی دارند بهتر است از رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ استفاده کنند. اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی استفاده کنید.

انواع رژلب از برندهای مختلف با بهترین قیمت و کیفیت را می توانید از سایت زیباکالا مشاهده و خریداری کنید.

زیباکالا
ارسال دیدگاه