برس آرایشی و انواع آن

انواع برس آرایشی

برس آرایشی و انواع آن

چه افراد در زمینه گریم کردن مبتدی یا حرفه ای باشند، بازهم داشتن ست جامعی از انواع لوازم آرایشی برای آن ها جهت انجام گریم روزمره بسیار مهم می باشد.

شاید شما هم وقتی که به فیلم های آموزش آرایشی نگاه می کنید شاهد این باشید که از برس های گوناگونی استفاده می شود و شاید استفاده از آن ها شما را سردرگم کند زیرا نمیدانید چرا باید از این برس ها استفاده کرد، شاید شما برس های مختلفی در لوازم آرایشی تان داشته باشید که نحوه استفاده از آن را ندانید. هر یک از برس ها جهت طراحی خاصی در نظر گرفته شده اند و اگر میخواهید یک آرایش حرفه ای انجام دهید، نیاز به اکثر این برس ها را دارید، البته فقط داشتن این برس ها کافی نیست. در این مقاله از سایت زیباکالا کاربرد هر یک از برس های آرایشی را توضیح داده ایم تا با آن ها آشنا شوید و طبق نیازتان اقدام به خرید کنید.

برس آرایشی

برس‌های آرایشی انواع مختلفی دارند و هریک از آن ها نیز کاربردهای مختلفی دارند. استفاده از این برس ها برای بالا بردن دقت شما در استفاده از لوازم آرایشی بسیار مفید است و آرایش صورت شما غیر طبیعی نمایان نخواهد شد. در صورتی که از برس های مناسب استفاده کنید نتیجه نهایی آرایشتان همانند این است که یک آرایشگر حرفه ای، شما را آرایش کرده است.

هر برس آرایشی، از الیاف (موها) و دسته تشکیل شده است. الیاف برس ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشد و دسته آن نیز ممکن است چوبی یا پلاستیکی باشد. دسته برس آرایشی باید محکم به الیاف وصل شده باشد و الیاف هم نباید زبر باشند یا به پوست آسیب برساند. با تکمیل بودن ست ابزار گریم صورت، آرایش جذاب و حرفه ای روزانه کار بسیار ساده ای خواهد بود و زمان زیادی نیاز ندارد.

تمام انسان‌ها گرایش به زیبایی دارند و تلاش می‌کنند این گرایش را به واسطه ظاهری زیبا و آرایش متناسب، به دست آورند. خانم‌های زیبا و مشکل‌پسند ممکن است برای تهیه بعضی از لوازم آرایشی مثل سایه چشم، کانسیلر، رژ گونه، پودر و … مبالغ بسیار زیادی را هزینه کنند ولی نتیجه موردنظر را از آرایششان نگیرند. دلایل این کار می‌تواند عدم آگاهی از مراحل درست آرایش و یا عدم استفاده درست از انواع برس های آرایشی باشد. بسیار ضروری است که هر یک از محصولات آرایشی با استفاده از برس آرایشی مخصوص خود روی صورت قرار گیرد.

انواع برس آرایشی

1- برس زیرسازی

یک برس زیرسازی برای آسان کردن استفاده از کرم پودر یا کرم‌های زیرسازی بر روی پوست به کار می‌رود. استفاده کردن از برس های زیرسازی مرغوب تفاوتی بسیار زیادی در آرایش شما ایجاد می‌کند. همانگونه که می دانید زیرسازی از اصلی ترین بخش‌های آرایش صورت محسوب می‌شود، در نهایت انتخاب یک برس آرایشی نامرغوب موجب می‌شود که شما آرایش صورت خوبی نداشته باشید و خیلی زود کیفیت آرایشتان خراب شود.

برس آرایشی

2- برس کانسیلر

برای پوشاندن نقاطی مانند خال، لک پوستی، جای جوش و …  روی پوست، از برس کانسیلر استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است، کانسیلر برای مخفی کردن معایب پوست به کار برده می‌شوند؛ بنابراین هیچوقت آن ها را روی تمام پوست پخش نکنید؛ بلکه آن را روی نقطه دلخواه بزنید و با برس کانسیلر آن را در همان منطقه پخش کنید.

برس کانسیلر یک برس کوچک کاربردی است که به شما اجازه می دهد مواد آرایشی را با دقت تمام به نقاط و زاویه های صورت مثل زیر چشم، گوشه های بینی و همینطور پوشش دادن اشتباهات این قسمت ها خود برسانید. برس‌های کانسیلری که دارای نوک تقریبا برجسته‌ای هستند، برای پوشاندن عیوب پوست بسیار مناسب است و تمام عیوب آن مناطق را پوشش می‌دهد.

3- برس رژگونه

برس رژگونه در دو نوع گوناگون موجود می باشد. یکی از مدل‌های آن زاویه‌دار می باشد که خط رژگونه را بصورت دقیق نایان می‌کند. شکل زاویه‌ای این برس، این امکان را به شما می‌دهد که به خوبی رژگونه را برداشته و به آرامی بر روی پوست استفاده نمایید تا طبیعی به نظر برسد. این برس دارای سری گرد است و سایز آن کوچکتر از برس پودر است و دارای موهای بلند و نرم می باشد. این شکل از برس به شما این امکان را میدهد تا متمرکزتر پودر را بر روی صورت خود پخش نمایید تا به ظاهری زیبا دست یابید.

نوع دیگر این برس زاویه‌دار نمی باشد و همانند برس پنکک گرد است و دارای موهای فشرده‌تر و گردتری می‌باشد. موهای این برس رژگونه مقداری زبرتر است تا خطوط خشن را پنهان کرده و به خوبی آن را ترکیب کند.

4- برس آرایشی پنکک

کارکرد اصلی برس آرایشی پنکک این است که بدون آنکه چهره شما را بی روح کند آرایش خود را با پودرهای فشرده یا پودرهای معمولی کامل کنید. یک برس پودر خوب به شما این اجازه را می‌دهد تا تمام صورت و آرایش خود را پوشش دهید. دلیل اینکه برس‌های آرایشی پرطرفدارتر از پدها و اسفنج‌ها شده‌اند این است که براش پنکک باعث خرد شدن آن نخواهد شد.

برس آرایشی

5- برس های زاویه‌دار

برس های زاویه‌دار دارای کاربردهای مختلفی است و از آن می‌توانید برای ابروها و خط چشم استفاده کنید. شکل زاویه‌دار این قلم باعث می شود که به راحتی ابروهای شما پر و به شکل دلخواهتان دربیایند. از طرفی انتهای تیز این برس آرایشی برای کشیدن دنباله خط چشم بسیار مناسب می باشد. با استفاده از برس های زاویه دار آرایشی می‌توانید شکل دلخواهی را برای ابروهایتان ایجاد کنید و موهای سفت و خشن آن نیز ظرافت لازم را به ارمغان می‌آورد.

6- برس آرایشی کانتورینگ (برجسته سازی)

کانتورینگ کاری نیست که بدون استفاده از برس بتوانید آن را انجام دهید. اگر شما این کار را بدون استفاده از برس کانتورینگ انجام می‌دهید، احتمالا در نهایت همانند یک مجسمه گلی خواهید شد. تعداد اندکی از افراد طرز استفاده از این برس را می دانند. موهای یک برس کانتور بسیار محکم تر از یک برس رژگونه است و نوک آن نیز زاویه‌دار است. این برس آرایشی مخصوص برجسته‌سازی قسمت‌هایی از صورت طراحی شده است تا با استفاده از آن یک آرایش حرفه‌ای را انجام دهید.

انواع برس آرایشی از برندهای مختلف با بهترین قیمت و کیفیت را می توانید از سایت زیباکالا در این لینک مشاهده و خریداری کنید.

زیباکالا
ارسال دیدگاه